Frejashave er plantet på vores tanker omkring en barndom, hvor barnet kan vokse sig ind i livet på en rolig og glædelig måde. Barnet kan starte, når det er lille, og blive ved os til det skal i skole. Det betyder at barnet oplever at være i det fælleskab, som vi kalder en familiegruppe…
Barnet har brug for en overskuelig hverdag, som det kan orientere sig i. I Frejashave er hele dagen formet i en fast rytme, som veksler mellem voksenstyrede fællesaktiviteter og fri leg. Ugen forløber i en struktur, som gør dagene genkendelige for børnene. Årstiderne markeres med bestemte aktiviteter, pynt, farver og fester. Rytme er at give barnet mulighed for at opleve verden omkring sig som genkendelig og meningsfuld…
Vores pædagogik er inspireret af de impulser, som kendetegner Rudolf Steiner-pædagogikken og det antroposofiske menneskesyn. Barnet har en iboende lyst til at efterligne, hvad det oplever omkring sig. Derfor skaber vi handlinger og gøremål omkring barnet, som vækker barnets nysgerrighed og som de nemt kan efterligne eller være indraget i…